Philips SCD530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

SandyDenise 26-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Deze babyfoon in 2009 aangeschaft. Nu sinds een paar maanden laadt de parentunit niet meer op. Wij dachten dat het aan de batterij lag en dus een nieuwe batterij (20 euro!!) gekocht. Maar nog altijd hetzelfde probleem. Hij laadt niet op, piepend geluid. Wanneer de babyfoon UIT staat en we zetten het op de oplader, gaat ie vanzelf aan.....er staat constant maar EEN streepje batterij op de parentunit, verder opladen doet hij dus niet. Nergens op internet kan ik hier een oplossing voor vinden......jammer want over het algemeen is het een prima babyfoon, maar dit probleem schijnt vaker voor te komen.......

review_philipsavent 20-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Na het verlopen van de garantie laadt de babyfoon niet meer op.
Daarnaast gebeurd het met enige regelmaat dat de babyfoon geen signaal geeft terwijl de baby hard ligt te huilen.
De ouderunit geeft op dat moment aan dat ie is verbonden.

Contact opgenomen met de klantenservice maar die konden niets voor ons betekenen.

Wij hadden juist voor een wat duurdere philips avent gekozen voor de betrouwbaarheid. Bovenstaande worden vaker op internet gemeld.

Wij raden aan geen Philips Avent te kopen.

Jolande81 18-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Hoi, onze avent babyfoon heeft het begeven. Al een half jaar geleden vielen er delen van het beeldscherm weg. Nu is de ontvanger helemaal mee gestopt. Helaas was de aankoopdatum 14-10-2011, dus net buiten garantie. Hadden beter direct naar de mediamarkt kunnen gaan toen de lettertjes wegvielen. Verder wel een prima babyfoon, maar ook wij vonden het bereik zeer matig. Alleen binnenshuis en paar meter buiten that's it. Niet voor twee huizen verder voor oppas te gebruiken.

Marcotjo 26-07-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Wij hebben werkelijk alles voor de baby gekocht van Avent wat er op de markt is, zo ook de SCD530. Omdat wij niet via de natuurlijk manier kinderen konden krijgen is deze al wat ouder dan een jaar. Gelukkig was IVS een oplossing voor ons.
In tussen tijd heeft mijn zus hem een half jaartje gebruikt en was zeer tevreden zo erg dat zij een nieuwere en uitgebreide model heeft aangeschaft. Nadat vorig week onze dochter is geboren heb ik onze SCD530 direct in gebruik genomen. Na 3 dagen viel de letters en cijfers in de ontvanger weg, en kwamen niet meer terug. Ik de baby wel horen enzo maar heb geen display wel verlichting. Nu bleek dat de batterij extreem opgezwollen was en er een scheurtje in zat, uit het scheurtje kwam een zurig vloeistof.

renatesieb 06-06-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Wij hebben deze babyfoon in 2011 in gebruik genomen (gekocht in 2010), nu de laatste paar weken hebben ook wij inderdaad het vervelende piepende geluid van de lader van "de moeder". Ding kost ergens rond 12 euro. Een aangezien de garantie vervallen is, vinden we dit nog acceptabele kosten. Echter max. bereik 300 meter is ook niet waar. Onze vrienden wonen om de hoek.....hemelsbreed nog geen 50 meter....staat geen huis verder tussen en swinters kunnen wij bij hun niet binnen zitten....babyfoon doet het buiten nog wel maar zodra we binnen zijn valt het bereik weg. Verder erg tevreden over babyfoon!! al het 3e jaar plezier van.

Ruegni 01-05-2013
Geschreven voor: Philips SCD530

Babyunit moet echt naast het bedje staan anders helemaaal niet te horen, geluid is erg zacht op ouder-unit. Dat terwijl gevoeligheid en volume op maximaal staat.
Als je een muziekje afspeelt is dit juist wel weer erg luid en duidelijk te horen (op ouderunit veel luider als op de babykamer zelf)
Babyfoon reageert lang niet altijd soms hoor ik de kleine al lang voordat ouderunit reageert, als je dan contact maakt door bijvoorbeeld muziekje aan te zetten via ouderunit reageerd de ouderunit opeens wel. Contact is dus niet gegarandeerd hij waarschuwt hier niet voor.
Bereik is matig, buiten geeft hij al regelmatig geen bereik na 30 meter (zit alleeen een raam tussen)

Officiele reactie van Philips Nederland 09-05-2013

Beste Ruegni,

Vervelend te horen dat je niet volledig tevreden bent over deze babyfoon. Wij nemen graag contact met je op over deze zaak. Zou je je e-mailadres en telefoonnummer willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1293414862 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Peterdevriez 18-07-2012
Geschreven voor: Philips SCD530

Na het apparaat enige weken in gebruik te hebben maakte de oplader een nare pieptoon wanneer het 'ouder' gedeelte op de oplader stond. Contact met Philips: meteen een nieuwe oplader gekregen. Nu, twee jaar later wederom hetzelfde probleem.

Misschien naïef van mij maar ik dacht dat een bedrijf als Philips zou weten dat dit product niet deugd en mij graag tevreden zou willen houden. Ik had recht op twee jaar garantie maar niet op de nieuwe oplader die mij was toegezonden. Er is wel een coulance regeling van 2 a 3 weken buiten de wettelijke twee jaar garantie.

Het valt mij behoorlijk tegen gezien het bedrijf wat Philips is. Nu moet ik een nieuwe oplader aanschaffen maar u begrijpt: voor mij geen Philips producten meer!

Gezien het feit dat dezelfde problemen vaker voorkomen en het bedrijf de klant in de kou laat staan. Het is namelijk niet zo dat je met Philips voor goedkoop gaat toch? Mijn inziens mag je van zo'n product verwachten dat het langer dan twee jaar mee gaat. Jammer dat Philips er niet zo over denkt.

Vorig jaar een probleem met mijn Apple Macbook van toen 4 jaar oud: KOSTELOOS GEMAAKT! Zo hoort het de kwaliteit en service in overeenstemming met de prijs van het product.

M a r c 23-05-2012
Geschreven voor: Philips SCD530

Na ruim drie jaar veel plezier gehad te hebben van deze babyfoon zagen wij tot onze verbazing dat de achterkant van de onderuit helemaal gebarsten was en ook paste hij niet meer lekker op de oplader.
Na open maken bleek dat de accu die erin zat helemaal opgezwollen was (2x dikte).
Contact met Philips heeft niets opgeleverd. Wat een slechte klantenservice zeg!
Ik snap dat een accu "op" kan raken en dat dat buiten de garantie valt. Maar naar mijn mening is een opzwellende accu die ook nog de onderuit beschadigd niet normaal.

Voor de prijs van dit product zou ik andere kwaliteit en service verwachten.

Marc

Officiele reactie van Philips Nederland 24-05-2012

Beste Marc,

bedankt voor uw review! Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de klantenservice! Goed dat u aangeeft dat de accu is opgezwollen, dit zou uiteraard niet mogen!

Kunt u contact opnemen met de klantenservice onder vermelding van uw dossiernummer 50-1066387732 ?

Marcel0936 25-01-2012
Geschreven voor: Philips SCD530

Een mooie babyfoon met veel functies. Babyfoon gekocht om zijn grote bereik, maar helaas bij de buren in de tuin schiet het bereik tekort. Het opladen van de oudermodule werkt vaak niet. Schoonmaken van de contacten verhelpt het probleem niet.

Officiele reactie van Philips Nederland 09-02-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op deze babyfoon heeft? U kunt contact opnemen met de Philips klantenservice op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). De collega's staan voor u klaar en helpen u graag verder.

A.G.33 20-01-2012
Geschreven voor: Philips SCD530

In het begin was de babyfoon prima en hebben we die met veel plezier gebruikt. De batterij van de ontvanger valt een beetje tegen qua uithoudingsvermogen.
Na ruim anderhalf jaar is het apparaat stuk gegaan. De ontvanger doet het niet meer. Voor zo'n duur apparaat mag je verwachten dat het langer meegaat. Helaas de twee jaar garantie geldt niet meer omdat we het apparaat ruim voor de geboorte van ons 1e kind hebben aangeschaft en Philips uitgaat van de aanschafdatum.
We moeten voor de komst van ons tweede kind dus alsnog een nieuwe babyfoon kopen. Deze keer een goedkope versie. Als die drie keer stuk gaat is dat nog steeds goedkoper dan een dure Philips!

Daaldinges 11-01-2012
Geschreven voor: Philips SCD530

+ De eerste maanden een prima apparaat.... Verder ook goede functies en een mooi design.

- Bereik is niet optimaal, maar voor in eigen huis prima, buitenshuis en bij de buren (nieuwbouw/beton/constructie) was het gewoon slecht.

-/- Na ong. 12 maanden begonnen de (bekende) problemen voor dit apparaat, hoge pieptoon ouderunit, slecht opladen ouderunit etc.
Wat een drama apparaat voor het geld dat je ervoor betaald.

!! Voor ons 2e kindje (op komst) gaat er zeker een ander merk babyfoon komen. Klaar met deze ergernis...

Officiele reactie van Philips Nederland 12-01-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Indien de aankoopdatum binnen deze 2 jaar valt raden wij u daarom ook aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Peter nl 16-09-2011
Geschreven voor: Philips SCD530

Ideaal dat je alle functies vanaf de ouderunit kan zien en bedienen. Hoe prettig het complete display op de ouderunit op zowel ouder- als kinderunit is merk je pas echt als je een andere babyfoon moet gebruiken die dat niet heeft!
Ouderunit is klein genoeg om makkelijk met je mee te dragen, en tegelijk groot genoeg om alles eenvoudig te kunnen zien en bedienen.
Thermometer, hygrometer, en een slaapliedje dat langere tijd doorspeelt zijn fijne mogelijkheden. Er zitten meer functies op dan wij eigenlijk gebruikten (bijv. alarm als het te warm wordt).
Voor de geluidskwaliteit moet je zelf zoeken wat voor jou de beste instellingen zijn van volume (ouderunit) en gevoeligheid (kinderunit). In een drukke omgeving zal het geluid niet afdoende zijn, maar dan heb je altijd nog de leds (behoorlijk fel!) en/of het trilalarm om je te waarschuwen.
Het bereik is voor ons ruimschoots voldoende, ik heb echter niet getest of dit ook 300 meter haalt, zoals Philips zegt.
Dan komen we helaas bij het grote minpunt (dat je hier vaker ziet in de recensies): na bijna een jaar ging de ouderunit steeds moeilijker doen bij het laden. Je moest hem op een bepaalde manier neerzetten, of soms wat heen en weer trekken op de lader wilde het laadlampje aangaan. Daar kwam nog een punt bij: mijn vriendin hoorde steeds vaker een heel hoog geluid als de unit laadde (ik hoorde dat niet, maar haar gehoor is dan ook beter).
We hebben het apparaat uiteindelijk dus teruggebracht naar BCC onder garantie, maar die voeren dit apparaat (en de opvolger SCD535) niet meer, en gaven ons een SCD525 mee.
Voor zo'n duur apparaat van een bekend merk viel de degelijkheid dus zwaar tegen

Veronika 18-06-2011

---------- update review, 18-06-2011 ----------
Nogmaals een update:
Na een nieuwe set van mijn webwinkel die hetzelfde mankement vertoonde (uitvallen zonder waarschuwing), contact met Philips zelf gehad. Na wat opdrachten (resetten, testen in dezelfde ruimte, zucht) kregen we eindelijk een nieuw aparaat, met een HOGER artikelnummer. SCD535 meen ik, ook een iets ander aanzien van het product en een "eco-stand".

Sindsdien gelukkig geen problemen meer. Ik zou dus zeggen, ga voor het nieuwe model!

---------- 1e review, 28-02-2011 ----------
Wat een rot apparaat.

De geluidskwaliteit is onovertroffen, op de meest gevoelige stand kun je elk zuchtje horen.

De menustructuur vind ik nogal niet intuitief, helaas.

Het bereik haalt buiten echt de 300 m niet, incl 8 m door ons huis heen (bgg) kwam de babyfoon nog niet tot de auto voor de deur (10 m ongeveer vanaf de deur?!).

Het slechtste is het mankement waar ik al vaker over heb gelezen: op de gevoeligste stand verliest hij de verbinding zonder enig waarschuwen. Deze gaat ook niet weer "aan" bij geluid. Precies waar je een babyfoon voor hebt; nl rustig zitten en je geen zorgen hoeven maken over je kindje, werkt dus niet, je kunt er nooit op vertrouwen dat de verbinding nog aan is nl!!

Bij ruilen kregen we er een die ook na een maandje steeds vaker dit probleem vertoonde. Slecht zeg. Ik mag m van de winkel nu ruilen voor een ander merk/model, na veel gezeur.

Ongelofelijk dat Philips dit flut-product met zo'n allang bekend mankement gewoon blijft verkopen! En dat voor ruim 100€!!

suzanvanvelthoven 21-05-2011

---------- update review, 21-05-2011 ----------
Zomer 2009 dit top-apparaat aangeschaft, heel erg tevreden over. De geluidskwaliteit van de slaapliedjes kan wat beter (klinkt heel blikkerig), maar als dat alles is... Bereik is goed, temperatuur en luchtvochtigheid meter erg handig.

Voorjaar 2010 ging de parent-unit al haperingen vertonen qua opladen en een maand op wat later, kon hij niet meer los van de oplader, omdat anders de batterij meteen leeg was. Contact opgenomen met Eshop en ik kon hem meteen om komen ruilen. Klasse Eshop, want ja, het zoontje kon natuurlijk niet zonder. Nieuw apparaat meegekregen zonder vragen of moeilijkheden.

Voorjaar 2011 zelfde probleem, dus ik begin nu toch echt mijn twijfels te hebben over de duurzaamheid van dit product. Jammer, want verder ben ik er zo over te spreken. De temperatuurmeter is inmiddels ook kapot. Inmiddels weer contact opgenomen met Eshop, dus ik ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren. Hopelijk weer zo makkelijk omruilen, want het valt nog binnen de garantie.

----------1e review, 17-09-2010 -----------
Op zich een fijn apparaat. Alles is te regelen vanaf de ouder-unit en wij zijn dan ook nog steeds erg tevreden over het apparaat en zijn mogelijkheden.

Na ongeveer een half jaar kwamen echter wel de eerste gebreken. Het lampje was niet meer aan te zetten vanaf de baby-unit (het knopje was lam). Lastig, maar niet onoverkomenlijk.

Net als andere gebruikers waarvan ik de reviews las, viel het geluid regelmatig weg. Door het opnieuw opstarten van de ouder-unit kreeg je dan weer een half minuutje geluid en daarna was het weer weg. Het muziekje bleef op de baby-unit wel gewoon doorspelen gelukkig. Om het geluid weer helemaal goed te krijgen, moest de baby-unit opnieuw opgestart worden, maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten als je je kindje net hebt neergelegd.

Na een klein jaar hield de batterij van de ouder-unit het voor gezien. Hij moest continu op de oplader staan anders ging hij meteen piepen omdat de batterij leeg was. Achteraf gezien kan ik er wel om lachen (het lijkt wel de wet van Murphy), want ook de oplader deed het niet goed meer. Je moest de ouder-unit er op een bepaalde manier in zetten met een papiertje er tussen, anders maakte hij geen contact en laadde hij nog niet op.

Uiteindelijk ben ik gaan zoeken tussen de garantiepapieren en zag ik dat er twee jaar garantie op zit. Ik heb contact opgenomen met E-shop en zij deden totaal niet moeilijk. Mijn complimenten voor de afhandeling, want ik kon mijn oude apparaat om komen ruilen voor een nieuwe, zonder extra kosten.

Ik hoop dat het een eenmalig foutje was en dat deze het wel gewoon blijf doen, want nogmaals: het is verder een fantastisch apparaat.

Mama09 26-04-2011
Geschreven voor: Philips SCD530

Het bereik van dit apparaat is niet zo goed. Zeker geen 300 meter. Hij geeft het wel goed aan dat er geen bereik meer is. Verder is hij lekker klein. Dus dat is makkelijk mee te nemen. In een hotel werkt hij zoals bijna alle babyfoons niet zo goed vanwege de muren. Dus dan moet je vaak andere maatregelen nemen. Ik vind hem verder erg goed van geluidskwaliteit bij vol volume hoor je je kind ademhalen...

Chila 12-02-2011
Geschreven voor: Philips SCD530

Wij hebben dit apparaat ruim een jaar in gebruik en zijn zeer tevreden. Super dat je alles via het ouder-apparaat kan regelen. Alleen hebben wij sinds een aantal weken ook last van wegvallend geluid, nog niet heel irritant maar als het veel erger gaat worden uiteraard wel. Als ik de andere berichten lees ben ik niet zo happig op omruilen voor een ander exemplaar omdat die van ons nog een redelijk "goed" exemplaar lijkt... Voordat dit euvel zich voordeed had ik iedereen echt deze babyfoon aangeraden, na het lezen van onderstaande berichten weet ik dat niet zo zeker meer...

Ontevreden Philips-gebruiker 27-08-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Graag brengen wij onze problemen met een Philips babyfoon onder de aandacht, in het belang van de veiligheid van andere baby’s. Ook de gebrekkige afhandeling van de Philips consumentendienst mag eens vermeld worden.

Zo’n 3 maanden geleden kochten we een Philips SCD-530 babyfoon. Na enkele dagen gebruik, blijkt het toestel te falen: onze baby ligt in zijn kamertje te huilen, we horen dit duidelijk in de gang maar de babyfoon geeft geen kik, ook al staat de gevoeligheid op maximum ingesteld. Beide toestellen zijn goed gelinkt, we kunnen in het menu de verschillende instellingen raadplegen maar het toestel geeft geen geluid door. Na uit- en opnieuw aanzetten doet het toestel het soms eventjes wel weer, om dan na enkele minuten te moeten ontdekken dat de klank opnieuw weggevallen is. En dat terwijl Philips zelf claimt: "Met de nieuwe DECT-babyfoons van Philips AVENT kun je je er op elk moment van verzekeren dat alles goed gaat met je baby, ook als je in een andere kamer bent." en nog sterker : "Ieder lachje, murmeltje en hikje klinkt bijzonder duidelijk. De DECT-technologie zorgt voor kristalhelder geluid van hoge kwaliteit, zodat je je baby altijd kunt horen."

De winkel waar we dit toestel aankochten, is zeer vriendelijk en behulpzaam. Nadat de babyfoon bij hun test in de winkel hetzelfde euvel vertoont (de toestellen zijn goed gelinkt maar het geluid komt niet altijd door, zelfs niet bij maximale gevoeligheid), wordt het teruggestuurd naar Philips en mogen wij voor het aankoopbedrag iets kiezen in de winkel. We kiezen opnieuw voor een Philips SCD-530 babyfoon. Helaas vertoont deze al snel hetzelfde gebrek. Even surfen op internet, geeft aan dat er nog wat toestellen van dit model zijn die exact hetzelfde betrouwbaarheidsprobleem vertonen.

Nochtans is dit één van de toptoestellen uit het Philips Avent gamma dat meer dan genoeg geld kost (adviesprijs is 159 euro). Ondertussen zitten wij al 3 maanden te knoeien met die babyfoon die het niet doet, en dat na een meer dan teleurstellende ervaring met de Philips "intelligente" digitale flesverwarmer (opnieuw 2 toestellen die het niet naar behoren deden).

Na verschillende telefoons naar de Philips consumentenlijn waarbij men belooft terug te bellen met een oplossing en vervolgens niets meer laat horen, en verschillende mails waarop niet gereageerd wordt, hebben wij nog steeds geen bevredigende oplossing.

Onze SCD-530 kunnen we bij Philips enkel inruilen voor een ander toestel van hetzelfde model, maar na 2 slecht werkende SCD-530 babyfoons, hebben wij geen vertrouwen meer in dit model, wij wensen geen derde SCD-530 meer te proberen. Philips zegt geen commerciële geste te kunnen doen door het toestel om te ruilen voor een duurder model met video (alle ander modellen hebben minder functies dan het toestel dat we nu hebben). Nochtans had een Philips-medewerker dit zelf als oplossing voorgesteld tijdens een telefoongesprek.

De enige mogelijkheid die ons dus nog rest, is het toestel in de winkel binnen te brengen en voor de waarde van het aankoopbedrag, een babyfoon van een ander merk te kiezen.

Je kan eens pech hebben met een toestel, maar dit kan geen toeval meer zijn, ons vertrouwen in Philips AVENT producten is stilaan verdwenen. Daarom wensen we onze klacht (en de gebrekkige afhandeling daarvan) te melden, want uiteindelijk gaat dit niet enkel om de veiligheid van onze baby, er zijn wellicht nog andere ouders die nu een vals gevoel van veiligheid hebben omdat zij niet opmerken dat hun babyfoon het niet goed doet.

samsung wave 08-08-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Ik vind het spijtig om te moeten beamen: het is inderdaad een miskoop... Ik was uitermate tevreden over het gebruik en de mogelijkheden van de babyfoon, maar helaas moet ik nu binnen 12 maanden al de tweede terugbrengen naar de winkel. De eerste begon na 8 maanden te piepen als ik de ouderunit op de lader zette. Het was een hele hoge pieptoon, zoiets als uit een hondenfluitje. Ongeacht of de ouderunit aan of uit stond, op de lader begon hij te piepen. Terug naar de winkel, opgestuurd naar Philips: was niet te repareren. Een nieuwe meegekregen, die begon na een week ook te piepen op de lader. Toch nog even aangekeken, maar vanmorgen heeft de ouderunit (NB 2 maanden oud!) het begeven: hij laadt niet meer op.

Ik vind het echt heel jammer, want het geluid was perfect, mooi designh, kleine compacte ouderunit, mogelijkheid tot terugpraten, geen enkel minpunt in het gebruik.

Maar een derde binnen een jaar komt er niet meer!

Judy2008 18-06-2010

Miskoop!
In 18 maanden tijd hebben wij twee babyfoons van Philips/Avent "versleten".
De voorloper van de SCD530 had als probleem dat de batterij erg snel leeg was. Nieuwe (betere) baterijen gekocht, maar ook deze hielden het niet lang uit. Na een paar maanden werd de ontvangst erg slecht. De parentunit gaf de hele tijd aan geen ontvangst te hebben, zelfs niet binnen een straal van een paar meter...
Via de winkel binnen de garantieperiode de SCD530 gekregen (wel bij betaald omdat deze duurder was). Deze babyfoon hebben we nog geen jaar maar is gister ook overleden. Ook deze gaf regelmatig aan geen bereik meer te hebben. Een aantal keren was de parentsunit snel leeg maar wilde niet meer opladen. Toch hebben we hem nog een aantal keren "aan de praat gekregen". Gister hield hij er helemaal mee op. Conclusie, geen philips meer voor ons!!!

maria2208 20-05-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Sinds 2 weken gebruik ik deze babyfoon en hij werkt perfect. Al die slaapliedjes en dergelijke gebruik ik niet,maar het geluid is perfect en zoals iemand hier eerder al zei: als je de gevoeligheid op 3 zet dan hoor je de kleine als hij wakker wordt en begint te praten of huilen.

Over de accuduur kan ik niets zeggen, want ik laat de ouderunit gewoon beneden op de lader staan. Het geluid kun je ook harder en zachter zetten dus ik hoor de ouderunit op de hele benedenverdieping indien nodig.

Geluid is zeer helder, geen storingen, temp. weergave klopt (exact gelijk met mijn thermostaat). Zeer tevreden.

mennodevos 10-04-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Geweldig apparaat; als 1.5 jaar zeer betrouwbaar; lange accuduur. Veel instellingen mogelijk. Helder geluid. Bereik is prima (hele huis en tuin). Een echte aanrader!

Bertilla 22-03-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Onze dochter is in juli 2008 geboren. Sinds die tijd gebruiken wij deze babyfoon.
Wij zijn er heel tevreden over. Het geluid is helder en duidelijk.
Voor oppas zijn wij veelal aangewezen op de buren. Vandaar dat voor ons bereik heel belangrijk is. Wij wonen namelijk in een ruim opgezette buurt. Dit is echt geen probleem. Zelfs bij buren 3 huizen verderop functioneert de babyfoon nog prima. Echt ideaal.

Nu hebben we een tweede op komst. Wij willen hiervoor dezelfde babyfoon aanschaffen.

Mr. RPG 28-02-2010

Echt een super apparaat.
Hij is vriendelijk in gebruik met heel veel handige extra's zoals temperatuur/vochtigheid meting, terugspreekfunctie, aanzetten van muziek of lampje op afstand.....
De geluidskwaliteit is ook niets op aan te merken.
Het bereik is met 300m prima om te gebruiken in en rond het huis.
Hij apparaat ziet er degelijk uit en voelt ook zo.
Een plus is tevens de reistas. Ik had nooit gedacht dat die zo goed van pas zou komen om de babyfoon mee te nemen naar de oppas opa en oma of als we naar familie gaan.

mw. J. van Biezen 26-01-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

In het begin vonden wij het een prima apparaat, maar we hebben het nu twee maanden in gebruik en nu denken wij er toch iets anders over.

Het eerste apparaat gaf de kamertemperatuur een paar graden te hoog aan en de luchtvochtigheid klopte ook niet. Dus gebeld met de winkel waar we hem vandaan hadden, die heeft ons doorverwezen naar Philips. Dus gelijk gebeld met Philips en die hebben binnen een week een nieuwe babyfoon opgestuurd, wat een snelle service, dat moet gezegd worden!

Als het apparaat gewoon naar behoren werkt, is het een goed apparaat. Echter, ons huidige apparaat is nu twee maanden oud en begint helaas ook last te krijgen van storingen. Het geluid valt helemaal weg, terwijl hij wel als "gelinkt" staat (het groene lampje blijft branden). Het uit- en weer aanzetten van de baby unit en ontvanger helpt voor enkele minuten (de accu eruit en erin werkt ook niet) en dan valt het geluid weer weg. De accu is helemaal vol dus daar kan het niet aan liggen. Ik vraag me af of er bijv. andere (draadloze) apparatuur in huis kan zijn die deze babyfoon stoort.

Zeker voor het geld zou het apparaat gewoon goed moeten werken. En zeker van Philips zou je beter verwachten, wij zijn zeer teleurgesteld in de slechte kwaliteit.

Iesje 22-01-2010
Geschreven voor: Philips SCD530

Perfect apparaat, geen ruis of problemen met storingen, staat hier 24/7 aan.
Goed geluid (hoor de kleine zelfs ademen en zuchten)

Ik ben er erg blij mee!